القائمة الرئيسية

الصفحات

تحرش لفظي بالإعلامية ريهام سعيد



صباح اليوم نشرت  ريهام سعيد فيديو استغاثة بالشعب والمسؤولين عبر الانستجرام تقول فيه أنه قد تم التحرش اللفظي بها من قبل بعض الشباب بالساحل الشمالي وهي تجلس مع ابنها  على الشاطئ.
ثم أوضحت الإعلامية ريهام سعيد من خلال الفيديو أنها تستغيث من تعدي هؤلاء الشباب بهذه الألفاظ 

قائلة :"أنا أول مرة أطلع لايف استنجاد، لم أعرف كونى مشهورة أو حتى بمثل أو أذيع ده يحرمني من حق أنى أعيش حياة طبيعية أم لا، يعنى هل ممكن أروح اشتكى إن أنا بيتم التحرش بي فحد هسمعني، ولا حتى أنا حد معروف فلازم أعيش معذبة عشان أنا مشهورة فاللي مش مشهور هو مش غلطان واللي مشهور هو اللي غلطان"
و أكملت قائلة :"أنا بقدم بلاغ الأن إلى قسم مارينا وإلى مدير أمن مارينا واستنجد بأي حد محترم في مارينا وتم التحرش بيا لفظيا مع أبنى الصغير وهو قاعد على البودى، عشان ما ماتقولوش أنى لابسة ولا قاعدة ازاي .. أنا لابسه بنطلون وتيشرت وقاعدة مع أبنى بيعمل تواليت وقاعدة بأكله وأدام بيتي".
و أكملت" تحكي تفاصيل الواقعة جنبنا بلاج عام يمشى عليه الشباب ، وأنا بأكل أبنى جم ٦ شباب وطلبوا منى التصوير وأنا رفضت لأنني لم أريد تصوير أبنى يأكل ويجلس على البودى، حيث راحوا معليين صوتهم وقالوا سيبك منها كانت محبوسة ورد سجون".
و تابعت: "أنا عايزة حقي، مش عارفة من مين. أنا اتحبست احتياطي، وبدل ما الناس تعايرني المفروض الناس تحترمني، أنا اتحبست 30 يوم علشان باحترم  القانون ... أي حد هيقول لي أنا كنت محبوسة، أنا مش عارفة أعمل ايه؟ أنا معملتش حاجة."
ثم تابعت: ر"سعيد باكية: أنا لقيت نفسى متورطة في حاجة ماليش دعوة بيها والحمد الله القضاء نزيه جدا، بما فيهم المحامى بتاعى الأستاذ محمد أبو شقة، أنا عاوزه أعرف أنا قضيت حياتي بخدم البلد والناس ومشيت على الصراط المستقيم ودلوقتي الوقف عن البرنامج وشغلي أنتهى  بس مش عاوزة أشتغل تاني، مش كل واحد يشوفني في الشارع يقولي يا رد سجون لأن أنا مش رد سجون، أنا واحدة بنت ناس أوى ومن عائلة كبيرة ومتعلمة وست محترمة وشريفة"

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات